خادم جمهور به روایت هنرمندان مشهدی+ فیلم فعالیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در صداوسیما با یک حکم آغاز شد مخاطب ۶ میلیونی سینما تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ محمدعلی باشه آهنگر: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم ابراز همدردی بیش‌از ۲۵۰ سینماگر درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه بیانیه مجمع خبرنگاران و نویسندگان برای رئیس جمهور شهید «شهرام حقیقت‌دوست» پلیس شد تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برای شهادت رئیس‌جمهور واکنش ملیکا زارعی به خبر شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + عکس ویژه برنامه «شهید جمهور» درشبکه افق + زمان پخش استوری محمد معتمدی در پی شهادت آیت الله رئیسی + عکس سید جواد هاشمی: رئیسی پذیرای انتقادات بود داریوش ارجمند: رئیسی مرد عمل بود تسلیت هنرمندان مشهدی با خلق آثار هنری درباره شهدای خدمت تبیین آیت‌الله رئیسی از چرایی ورود به عرصه انتخابات در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» + زمان پخش نصب المان سوگواری در جشنواره کن برای «آیت الله رئیسی» + عکس دعوت از هنرمندان برای روایت مقام شهدای خدمت داوود میرباقری: امید داشتیم رئیس‌جمهور یکی از بینندگان سلمان فارسی باشد تسلیت ابراهیم تاتلیس به مردم ایران «میلاد هارونی» اولین تک آهنگ ویژه شهادت آیت الله رئیسی را منتشر کرد | خادم الرضای مردم +صوت
سرخط خبرها

شروع طرح تخفیف پاییزه کتاب و پیشنهادهای کتاب‌فروشان برای رونق بیشتر آن

  • کد خبر: ۴۹۶۸۳
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
شروع طرح تخفیف پاییزه کتاب و پیشنهادهای کتاب‌فروشان برای رونق بیشتر آن
از امروز، ۲۴ آبان و هم‌زمان با شروع هفته کتاب و کتاب‌خوانی، طرح تخفیف پاییزه کتاب به مدت یک هفته در سرتاسر کتاب‌فروشی‌های شرکت‌کننده در این طرح برگزار می‌شود. چند کتا‌ب‌فروش مشهدی پیشنهاد‌های خود را درباره رونق بیشتر طرح تخفیف پاییزه بیان کرده‌اند.
لیلا کوچک‌زاده | شهرآرانیوز - از امروز، ۲۴ آبان و هم‌زمان با شروع هفته کتاب و کتاب‌خوانی، طرح تخفیف پاییزه کتاب به مدت یک هفته در سرتاسر کتاب‌فروشی‌های شرکت‌کننده در این طرح برگزار می‌شود و کتاب‌دوستان می‌توانند با مراجعه حضوری یا تلفنی، خرید‌های خود را انجام دهند و از طرح پاییز امسال که مبلغ خرید آن ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است، بهره‌مند شوند. کتاب‌فروشان مشهدی شرکت‌کننده در طرح تخفیف پاییزه کتاب، افزایش اعتبار کتاب‌فروشی‌ها و تبلیغات شهری را در رونق بیشتر این طرح مؤثر می‌دانند.

در ادامه جزئیات طرح تخفیف پاییزه و آخرین خبر‌ها درباره برگزاری نمایشگاه کتاب مشهد را در گفتگو با افشین تحفه‌گر، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جویا شده‌ایم و همچنین چند کتا‌ب‌فروش مشهدی پیشنهاد‌های خود را درباره رونق بیشتر طرح تخفیف پاییزه بیان کرده‌اند.



شروع طرح تخفیف پاییزه کتاب و پیشنهادهای کتاب‌فروشان مشهدی برای رونق بیشتر آنافزایش ۲۵ درصدی مبلغ خرید در تخفیف پاییزه


معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفتگو با شهرآرا بیان کرد: طرح پاییزه کتاب از ۲۴ آبان به مدت یک هفته در مشهد و شهرستان‌های استان خراسان رضوی، برگزار می‌شود. افشین تحفه‌گر با بیان اینکه سقف خرید مخاطبان ۲۵ درصد، افزایش پیدا کرده است، گفت: در طرح تابستانه کتاب، استان خراسان رضوی، پس از تهران، بیشترین میزان فروش و بیشترین تعداد جلد کتاب فروش رفته را از آن خود کرد. به همین دلیل مبلغ خرید از ۱۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان، افزایش پیدا کرد که در کنار ۲۰ درصد تخفیف همیشگی قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول افزود: مخاطبان می‌توانند از طریق مراجعه حضوری یا به صورت تلفنی یا از طریق سامانه مجازی کتاب‌فروشی‌ها، درخواست‌هایشان را اعلام کنند و از این تخفیف بهره بگیرند.

تحفه‌گر درباره تدابیر امسال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به ادامه روند کرونا، به خرید غیر حضوری اشاره کرد و گفت: اگر کسی تمایل به خرید حضوری نداشت می‌تواند به صورت تلفنی یا از طریق سامانه‌های مجازی کتاب‌فروشی‌ها، درخواست خود را اعلام کند و از تخفیف بهره‌مند شود. همچنین او تصریح کرد اگر از این طرح استقبال شود، مدت زمان اجرای آن تمدید خواهد شد.

به گفته او ۶۱ کتاب‌فروشی در مشهد و در مجموع ۸۳ کتاب‌فروشی در استان خراسان رضوی در تخفیف پاییزه شرکت کرده‌اند: البته ما انتظار داشتیم این تعداد کتاب‌فروشی در مقایسه با فصل گذشته، افزایش پیدا کند، اما هم‌اکنون تعداد یکسان است. درهرصورت علاقه‌مندان به کتاب در همه شهرستان‌ها می‌توانند از طریق سامانه‌های کتاب‌فروشی‌های بزرگ شهر‌های دیگر، کتاب مورد نظرشان را خرید کنند و از تخفیف بهره‌مند شوند و کتاب برایشان ارسال شود.


برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی


معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین درباره نتیجه تصمیم‌گیری‌ها برای برگزاری نمایشگاه کتاب مشهد نیز گفت: ما طرح خود را برای اجرا به خانه کتاب و ادبیات ایران ارسال کرده‌ایم که در حال بررسی است. به دلیل ادامه روند شیوع کرونا، امکان برگزاری این نمایشگاه به صورت حضوری وجود ندارد، اما بستر‌های برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی فراهم شده است.

در هر صورت تحفه‌گر اعلام خبر قطعی چگونگی برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب را که ممکن است به صورت کشوری برگزار شود، به بعد از برنامه‌های هفته کتاب‌خوانی موکول کرد.



شروع طرح تخفیف پاییزه کتاب و پیشنهادهای کتاب‌فروشان مشهدی برای رونق بیشتر آنپاییز طلایی کتاب در سال ۹۸


برخی کتاب‌فروشان مشهدی می‌گویند، با توجه به برگزاری چندین دوره متوالی طرح تخفیف کتاب، علاقه‌مندان در هر فصل سال، منتظر این رویداد هستند، اما تنها دغدغه کتاب‌فروشان، کمبود اعتبار فروشگاه برای بهره بردن تعداد مخاطبان بیشتر از تخفیف‌هاست.

ابراهیم بالاپژوه، مدیر شهر کتاب مشهد، هم به این موضوع اشاره کرد و گفت: طرح تخفیف کتاب، موجب رونق مطالعه بین دوستداران کتاب و رونق اقتصاد برای کتاب‌فروشان شده است. خوشبختانه این هفته جایگاه مشخصی بین مردم پیدا کرده است و درواقع می‌توان گفت دوستداران کتاب، از یک ماه پیش منتظرند که این طرح چه زمانی شروع می‌شود تا خریدشان را در آن یک هفته انجام دهند. این طرح انگیزه‌ای برای کسانی شده است که در این گرانی کتاب، علاقه‌مند به تهیه کتاب هستند. اما در این راه، تنها دغدغه ما کمبود اعتبار فروشگاه‌هاست.

به گفته بالاپژوه، طرح تابستانه بسیار خوب برگزار شد و رونق خوبی داشت، اما با کمبود اعتبار برای تخفیف روبه‌رو شد. او بیان کرد: با اینکه چندین بار اعتبار پنل ما شارژ شد، باز هم روز آخر، با کمبود اعتبار روبه‌رو شدیم و نتوانستیم به مشتری‌ها تخفیف بدهیم. البته خودمان برای آن‌ها مقداری تخفیف در نظر گرفتیم.

او همچنین طرح پاییز کتاب سال گذشته را به دلیل مشارکت شهرداری مشهد در تأمین اعتبار و تبلیغات، طرحی طلایی خواند و گفت: شهرداری مشهد با مشارکت خود، طرح پاییزه سال گذشته را به یکی از بهترین طرح‌های این مدت تبدیل کرد. به طوری که کتاب‌فروشان، دیگر دغدغه کمبود اعتبار نداشتند و تا جایی که خریداری حضور داشت، اعتبار هم بود. از طرفی شهرداری مشهد با تبلیغات بسیار خود، تأثیر زیادی در آشنایی و بهره بردن مردم از این طرح، داشته است.

مدیر شهر کتاب مشهد گفت: ما هم‌اکنون نیز پیگیری‌هایی را قبل از شروع طرح پاییزه از طریق شهردای و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داده‌ایم تا باز هم از مشارکت شهرداری بهره‌مند شویم. دراین بین، چون هفته کتاب و کتاب‌خوانی هم هست و در این فضای قرنطینه، مردم تمایل بیشتری به کتاب‌خوانی پیدا کرده‌اند، با درنظر گرفتن اعتبار بیشتر برای خرید، قدم مهمی در افزایش رونق مطالعه اتفاق خواهد افتاد.


شروع طرح تخفیف پاییزه کتاب و پیشنهادهای کتاب‌فروشان مشهدی برای رونق بیشتر آنافزایش اعتبار به جای برگزاری نمایشگاه


عابس قدسی، مدیر کافه کتاب آفتاب، هم به موضوع کمبود اعتبار اشاره کرد و آن را دغدغه مهم کتاب‌فروشان در این طرح دانست و گفت: اعتبار طرح، همان روز‌های اول به پایان می‌رسد و بسیاری از دوستداران کتاب از طرح تخفیف بی‌نصیب می‌مانند. به گفته این فعال فرهنگی، اداره ارشاد می‌تواند هزینه برگزارنشدن نمایشگاه کتاب امسال را برای افزایش اعتبار خرید صرف کند. همچنین بخش فرهنگی شهرداری مشهد نیز می‌تواند مانند پاییز سال گذشته در این طرح مشارکت داشته باشد و در رونق طرح تأثیرگذار شود.



شروع طرح تخفیف پاییزه کتاب و پیشنهادهای کتاب‌فروشان مشهدی برای رونق بیشتر آنبرای جلوگیری از ازدحام جمعیت، شرکت نکردیم


پردیس کتاب مشهد از جمله کتاب‌فروشی‌های پرطرف‌داری است که اتفاقا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در سه دوره طرح بهار و تابستان و حالا پاییز ۹۹ تخفیف کتاب، شرکت نکرده است. علی رجب‌زاده، مدیر پردیس کتاب، در این باره گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، دیگر در این طرح شرکت نکرده‌ایم. به گفته او امکان مشارکت در این طرح را، حتی به صورت دریافت تقاضای تلفنی خریداران که مانعی برای ازدحام جمعیت است، ندارند. او گفت: اگر قرار بر مشارکت ما در این طرح فقط به صورت خرید تلفنی هم باشد، به تعداد زیادی اپراتور نیاز داریم که با توجه به حجم بالای درخواست‌ها و در ادامه آن ارسال کتاب‌ها، چنین امکانی برایمان مقدور نیست. در همین شرایط فعلی هم درخواست‌های تلفنی فروشگاه بسیار بالاست و بیش از این را نمی‌توانیم پوشش بدهیم؛ بنابراین ترجیحمان این بوده که تا زمان همه‌گیری کرونا در این طرح شرکت نکنیم و می‌دانیم که مخاطبانمان نیز این شرایط را که برای حفظ سلامتی‌شان است، درک می‌کنند و می‌پذیرند. او در ادامه به این موضوع نیز اشاره کرد که هم اکنون از طریق فضای مجازی، برای مخاطبان خود، شرایط خرید اعلام کرده‌اند که یکی از این شرایط، حضور پانزده دقیقه‌ای در کتاب‌فروشی است. از طرفی کتاب‌دوستان را به خرید اینترنتی از سایت پردیس تشویق کرده‌اند.

به گفته مدیر پردیس کتاب مشهد، برنامه‌های هفته کتاب‌خوانی این فروشگاه از طریق فضا‌های مجازی آن اعلام خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->